Subalansuota moterims | Patarimai ir mintys kaip lengvai ir greitai sulieknėti.

Mityba metant svorį – raktas į sėkmę

Mityba metant svorį – raktas į sėkmę Bendros nuomonės apie sveiką mitybą turbūt nebus niekada. Vieni įsitikinę, kad sveika yra valgyti vien žalią neapdorotą maitą, kiti gi teigia, kad sveikiausi būsit jei atsisakysit mėsos. Yra ir tokių, kurie visą gyvenimą valgė lašinius ir bulves, o sulaukė garbaus amžiaus be jokio antsvorio.. Tad vis dėl to, kas ta sveika mityba? Kodėl ji tokia svarbi metant svorį? Ir kuris iš mitybos principų yra teisingas?

Malonumai greitesniems rezultatams

Pirmiausia, apsaugokite save nuo kraštutinumų ir dietų! Net ir svorio metimas turi būti malonus ir džiuginantis procesas, o ne savęs alinimas ir kankinimas. Vos peržvelgus kelis straipsnius, kuriuose yra minima sveika mityba metant svorį, į akis krenta tokios frazės kaip „jei dedate du šaukštelius cukraus į kavą, nuo šiol jo nebedėkite“ arba „visiškai atsisakykite riebaluose kepto maisto“. Ką tuo metu jaučia jūsų kūnas? Artėjantį badą! O natūrali organizmo reakcija tokiu atveju – savisauga ir atsargų kaupimas. Todėl turėkite omenyje, sveika mityba turi teikti malonumą, tam kad susikaupę nereikalingi kilogramai tiesiog tirptų savaime. Naujo gyvenimo etapo turite laukti su nekantrumu, o ne atidėlioti iki kito pirmadienio, kaip kokį siaubingą vizitą pas dantistą.

Nuobodi mityba

Balų sistema mėgstamam maistui

Sveika mityba turėtų prasidėti nuo savo mėgstamo maisto analizės. Jei išbrauksite iš savo raciono visus mėgstamiausius produktus ir juos pakeisite nuo darželio laiku gerklėje stringančiais grikiais – rezultatas gal ir bus matomas, bet tokios mitybos pavyks laikytis labai trumpą laiką. O nuoseklumas, šiuo atveju, yra svarbiausias faktorius. Todėl rekomenduojame pasiimti baltą popieriaus lapą. Ant jo stulpeliu surašyti visus mėgstamus produktus ir šalia jiems priskirti balą, kurio jis nusipelno, priklausomai nuo teikiamos naudos organizmui. Naudokite skalę nuo 0 iki 2, kur 0 yra visiškas sveikos mitybos priešas, 1 – nauda abejotina, bet ir žalos nedaro, o 2 – puikus, sveikatai palankus produktas. Pateikiame pavyzdį:

Brokoliai - 2 Batonas - 0 Majonezas - 0 Jogurtas (be priedų) - 2 Salotos - 2 Duona - 1 Sviestas - 1 Mėsainis - 0 Šokoladas - 1 Pyragaitis - 1

Taip išdalinę balus mėgstamiems produktams lengvai galėsite reguliuoti jų suvartojimą. Deja, tų maisto produktų, kurie surinko 0 balų, vartojimą teks sumažinti labiausiai. Iš visų turėtumėt išsirinkti 3 ir juos vartoti ne dažniau nei 1 kartą per savaitę. Gera žinia yra ta, kad kitą savaitę galėsite išsirinkti kitus 3! Šiek tiek „geresni“, turintys 1-tuką šalia, gali būti vartojami 2-3 kartus per savaitę. O turintys net 2 balus, gali būti vartojami neribotą skaičių kartų. Toks mėgstamų produktų išskirstymas užtikrins, kad sveika mityba metant svorį bus sudaryta tik iš jūsų mėgstamo maisto ir jums nereikės kankintis, valgant tai, kas yra neskanu.

Kokiu paros metu valgyti?

Turbūt esate ne kartą girdėję, kokie svarbūs yra pusryčiai ir kaip reikėtų vengti vėlyvos vakarienės. Šie mitybos principai yra iš dalies teisingi ir iš dalies klaidingi ir čia vėl gi rekomenduojame remtis savo asmeniniu gyvenimo stiliumi. Jei dirbate nuo 8 iki 17 val. ir dėl to keliatės 6 val. ryto, nuoširdžiai jums siūlome pusryčiais save pavaišinti per pirmąjį pusvalandį. Taip „užkursite“ medžiagų apykaitą ir garantuosite, kad skrandis bus pasiruošęs visos dienos darbui. Toliau turėtų sekti reguliarus maisto papildymas kas 2-3 val. Pirmiausia lengvas užkandis, toks kaip obuolys ar becukris riešutų batonėlis su juoduoju šokoladu. Vėliau pietūs, pavakariai ir be abejo vakarienė. Maitinantis tokiu rėžimu vakarienę valgysite ne vėliau nei 7 val. vakaro, tad ir miego laiko (22-23 val.) sulauksite ganėtinai lengvai.

Kita kategorija žmonių keliasi ne ankščiau 9 ar 10 val. ir eina miegoti žymiai vėliau. Jiems valandų intervalai gali išlikti tokie patys, bet vis gi vakarienė savaime slenkasi tolyn. Tokie žmonės neturėtų savęs kankinti badaujant nuo ankstyvo vakaro. Jie tiesiog turės daugiau laiko suvartotam maistui virškinti, tad nėra ko pergyventi. Viena taisyklė galiojanti tiek pirmai, tiek antrai kategorijai žmonių – visas maistas iki vakarienės turi sudaryti 80 proc. visos dienos raciono. Kai vakarienei liks vos 20 proc. – ryte tikrai atsikelsite norėdami pusryčių.

Užrakintas šaldytuvas

Raktas į sėkmę slypi paprastuose mitybos įpročiuose

Sveika mityba metant svorį yra labai svarbi. Net jei sportuojate, sureguliavus mitybą rezultatų pasieksite žymiai greičiau. O jei dėl savų priežasčių sporto atsisakote – tuomet maisto pasirinkimas ir jo kiekis gali tapti vieninteliu įrankiu, padedančiu kovoti su nepageidaujamais kilogramais. Svarbu atsirinkti tai, kas jums yra iš tiesų skanu ir nekenkia figūrai bei įsivertinti savo dienos ritmą, kad nuolat palaikytumėte aktyvią medžiagų apykaitą ir nejaustumėte kankinančio alkio. Sėkmė pasiekiama žymiai lengviau, kai į ją veda malonus kelias!

Taip pat skaitykite